Ústí nad Labem dne 29. 9. 2025

Moderní technologie ve výuce: Aktivita VR a AI v rámci projektu Implementace dlouhodobého záměru (IDZ) představena vedení Ústeckého kraje na SPŠ Resslova

Střední průmyslová škola Resslova v Ústí nad Labem dnes převzala 10 kusů moderních VR brýlí v rámci projektu Ústeckého kraje “Implementace dlouhodobého záměru – Ústecký kraj“ (IDZ), registrační číslo CZ.02.02.XX/00/23_018/0009177.

Aktivita, kterou realizuje partner projektu Krajská hospodářská komora Ústeckého kraje (KHK ÚK), se zaměřuje na využití moderních technologií, zejména virtuální reality (VR) a umělé inteligence (AI), ve středních školách.

Slavnostního předání zařízení se zúčastnilo vedení Ústeckého kraje v čele s hejtmanem Richardem Brabcem, dále zástupci KHK ÚK a realizační tým projektu. „Naším cílem je, aby školy v kraji měly k dispozici nejmodernější technologie, které odpovídají požadavkům trhu práce. Virtuální realita dává žákům možnost procvičovat situace a dovednosti, které by jinak bylo obtížné simulovat,“ uvedl hejtman Brabec.

Moderní technologie ve výuce

Aktivita se zaměřuje na využití VR a AI jako součásti výuky odborných předmětů. Celkem se do projektu zapojí 35 středních škol v kraji, z nichž 20 bude vybaveno 10 kusy VR brýlí a výukovými moduly. Pedagogové z těchto škol absolvují školení a workshopy, které jim umožní novou techniku efektivně začlenit do vzdělávacího procesu.

Součástí projektu je také vytvoření pozice školních realizátorů VR a AI, kteří budou ve svých školách technologie zavádět, školit kolegy a připravovat vzdělávací akce pro žáky. Od roku 2026 se tak přímo na školách uskuteční desítky workshopů, projektových dnů a kroužků, při nichž budou žáci pracovat s VR a AI vybavením.

Přínosy pro žáky i pedagogy

Virtuální realita umožní žákům simulovat reálné situace a pracovat s 3D modely v bezpečném prostředí. To je přínosné zejména pro technické obory, jako je strojírenství, elektrotechnika nebo IT, kde se žáci mohou setkávat s technologiemi, které budou v budoucnu součástí jejich profesní praxe. Umělá inteligence přispěje k personalizaci učení a nabídne pedagogům nové možnosti, jak přizpůsobit obsah výuky individuálním potřebám studentů.

Role KHK Ústeckého kraje

Krajská hospodářská komora Ústeckého kraje jako partner projektu zajišťuje nejen distribuci techniky, ale také metodickou a technickou podporu. Pedagogům poskytuje odborná školení, připravuje vzdělávací moduly přizpůsobené konkrétním školám a organizuje workshopy pro žáky i vedení škol.

Tento komplexní přístup zajišťuje, že moderní technologie se stanou přirozenou součástí výuky a pomohou připravit žáky na rychle se měnící podmínky trhu práce.